Monday, January 11, 2016

sepetang di kuala sepetang


                                           sumber gambar midichlorianschef.wordpress.com




sepetang di kuala sepetang memang kenalah dengan ayat sepetang bagi aku kat sini boleh di kira salah satu tempat lagenda yang misteri yang terletak di taiping korang nak tahu sampai aku di kuala sepetang ni memang betul waktu petang senja dah nak magrib,datang sini semata mata nak merasa mee udang mak jah katanya mee udang kat sini lejen salah satu tarikan untuk orang datang kat sini aku pun tak tau apa sebenarnya hanya mengikut je selepas penat beriadah di bandar taiping


sinilah tempat singgah ,apa yang aku lihat masa perjalanan ke restoran mee udang mak jah aku nampak kilang arang kayu korang tahu arang kayu ???selama ni aku tengok kilang arang kayu  tu kat dalam tv je  ini baru aku nampak depan mata nak singgah memang tak dapat dah magrib manalah tahu boleh mintak keje part time cari pengelaman,barulah aku tahu selain nelayan kilang arang kayu salah satu sumber ekonomi kat kawasan ni  mungkin udang yang di masak oleh mak jah


bersama mee nya adalah udang yang segar sampainya di sini dapat tengok penuh dengan kereta orang yang makan kat sini agak ramai al maklumlah cuti umum aku memang dah lapar dapat makan yang sempoi pun takpa nak tunggu order sampai perh punyalah lama,sampai dah azan magrib tak sampai sampai jugak sampai aku rasa dah banyak buang masa lebih baik pergi cari surau dan solat magrib walaupun musafir macam aku boleh jamak,alang alang tu aku jamak sekali dengan


UNTUK PERBAGAI SERVICE DAN PERKHIDMATAN LAYARIhttp://airmieriodesign.blogspot.my


isyak kat sebuah surau ni aku rasa sayu je bila sampai kat surau ni suasana sangat berbeza dekat restoran mee udang mak jah aku nampaklah beberapa geng moto singgah solat kat surau ni nampak lah ramai sikit keadaan surau ni,tandas pun tak sesak infrastruktur surau ni berbeza bagi aku mungkin sebab kerana ini pertama kali aku singgah surau di perkampungan nelayan selesai semua hal di surau ini aku pun nak beredar keluar tiba tiba ada abang ni hulur plastik yang ada bungkusan



nasi dan air kotak aku tak dapat nak tolak sebab dia dah bagi jadi aku ambik dan ucap terima kasih, kira dia sedekah lah ni macam tahu tahu je aku tengah lapar pendek kata inilah rezeki allah s.w.t turunkan sedang aku bermusafir lepas pada tu jangan kata lah wei segala mee udang,abc semua sampai atas meja  kira aku bedal semua sekali termasuk nasi ayam yang abang tu sedekah
memang segala kenyang lah aku di kuala sepetang pendek kata misi kat kuala sepetang dah tercapai


dengan lengkap siap dapat bonus lagi moralnya sesuatu yang  kita minta pada manusia tak semesti dapat tapi kalau dengan allah s.w.t insyallah pasti di tunaikan yang penting kita jangan lupa dia di mana jua kita berada yang penting kita ucap syukur dan alhamdulilah

No comments: