Tuesday, January 5, 2016

sepetang di taman rekreasi empangan klang gate










sepetang  di taman rekreasi klang gate tempat ni bukan asing lagi pada aku dari kecik lagi penah bermandi manda di sini  naik basikal bersama kawan kawan, walaupun tempat ini sedikit berubah jika nak di bandingkan dengan era 90an dulu tempat ni memang best

cuma kawasan ni tak terjaga sangat macam tumbuh tumbuhan yang tumbuh di tebing sungai tidak dibersihkan supaya lebih terang macam tahun 90an dulu  lagi pun tempat ni percuma je takde bayaran akan dikenakan jika nak mandi disini aku harap ia  di teruskan sampai bila bila


aku harap pihak majlis pembandaran ampang jaya  bersihkan tempat ini dan peliharakan tempat ini dari tercemar,kalau korang nak tahu inilah ulu sungai klang yang mengalir dari empangan buatan manusia yang membekal air  di seluruh kuala lumpur dan selangor

UNTUK PERBAGAI SERVICE DAN PERKHIDMATAN LAYARIhttp://airmieriodesign.blogspot.my



airnya kekal jernih walaupun tak sejernih pada tahun 90 an dulu mungkin sebab lumut di pemukaan air,walaubagaimana pun ia tetap indah pada padangan aku harap tempat ni terpelihara pencemaran dari manusia tak bertamadun



walau bagaimana pun korang di larang memancing kat kawasan sungai ini mungkin kerana nak memjaga kehidupan  semulaajadi di kawasan ini dari kepupusan,bagus jugak larangan ini di buat sebab seekor ikan pun aku tak nampak berbanding dulu


jika aku kelapangan di sini destinasi yang akan kunjungi untuk terapi jiwa sebab tempat macam ni agak RARE yang masih wujud di pinggir kota  kuala lumpur,tempat ni sesuai bawa keluarga dan kawan kawan untuk bersantai pada waktu petang

No comments: