Friday, January 26, 2018

Jelajah selangor: Melangkah ke hulu langat part 1



Hulu langat bukanlah tempat asing lagi bagi aku, ia antara tempat yang penah aku  cari makan.tapi kali ni aku nak terokai di mana terletaknya hulu sungai langat yang berakhir di banting  kuala langat, kalau korang nak tahu inilah hulu sungai langat yang penamatnya boleh  korang lihat dari bukit jugra sebelum aku tiba ke pangsun aku sempat berjalan di kawasan persekitaran hulu langat ni di mana korang boleh lihat kampung tradisional melayu dan pekan lama yang masih wujud di sini





Boleh aku katakan kawasan hulu langat ni kawasan lembah di sebalik bukit bakau dan gunung ganang,banyak tempat yang menarik yang boleh di jadikan pilihan untuk beriadah. kawasan sungai  yang jernih masih terpilihara dan juga  tidak tercemar, boleh dikatakan sumber air yang bersih masih banyak lagi yang mengalir dari hulu langat, cuma beberapa pencemaran akibat penerokaan sedikit sebanyak menjejas ekosistem yang ada di kawasan  hulu langat yang menandakan marabahaya


Bersambung...

No comments: